הסוס השחור הוא בכלל שור – פריוויו פלייאוף: שיקגו בולס / רועי ויינברג

מאזן: 41-41, המקום השמיני במזרח.
יריבה בסיבוב הראשון: בוסטון סלטיקס.

זאת לא הייתה עונה קלה לשיקגו. הם התחילו עם הר של ציפיות הודות לשילוב בין ג'ימי באטלר, דווין וויד וראז'ון רונדו ופתחו טוב עם 10 ניצחונות ב-16 המשחקים הראשונים, אבל מהר מאוד העניינים התחילו להשתבש. וויד ובאטלר שיחקו רוב העונה לבד, רונדו נעלם וחזר מהרוטציה לסירוגין ונראה שהפיצוץ הענק בדרך כשפרד הויברג, מאמן הקבוצה, נראה כאילו הוא לא מצליח להשתלט על העניינים.

הם דשדשו סביב ה-50% כשהם מצליחים להפתיע את הגדולות (נגיע לזה בהמשך) ועם הפסדים מביכים לקטנות. העניינים היו בכאוס כשהם הפסידו 7 מ-8 משחקים, ירדו למאזן של 38-33 ונראה שהם הולכים לראות את הפלייאוף מהבית בשנה השנייה ברצף, במיוחד כשוויד גמר את העונה. אז, כנגד כל הסיכויים, נראתה שיקגו אחרת לגמרי.

הבולס התחילו לשחק ביחד כשרונדו, שוב ברוטציה, מנהל את המשחק בצורה נפלאה בזמן שבאטלר תורם לידו עם אסיסטים ונקודות ושאר הקבוצה, ביחוד דנזל ולנטיין וניקולה מירוטיץ', קולעים שלשות (משהו שלא היה קיים בשיקגו רוב העונה – הבולס עם 7.6 שלשות במשחק, המקום ה-28 בליגה). הם ניצחו 8 משחקים מה-11 האחרונים של העונה, הבטיחו פלייאוף ביום האחרון שלה ונכנסים לפלייאוף עם מומנטום.

המומנטום הזה יכול לעודד. בתקופה הזאת הם היו אמנם בלי וויד, אבל הצליחו לנצח פעמיים איתו בקלות (מול ברוקלין ואורלנדו). סביר שלא נראה את קבוצת ה-42% מהשלוש עם 11 שלשות במשחק ששיקגו היו בתקופה הזאת, אבל זה לא בהכרח דבר רע. ראינו המון קבוצות בפלייאוף, כאלו שמתבססות על משחק קבוצתי וקליעות נוחות, שפשוט קרסו בפלייאוף. אם זה יקרה לשיקגו יש תוכנית ב' נהדרת בדמות וויד ובאטלר והבידודים שלהם. השניים יודעים לנצח, והדווין וויד של הפלייאוף האחרון היה פנטסטי. כשמוסיפים לזה את באטלר, עוד שחקן שיכול ליצור נקודות לעצמו, הם יודעים מה לעשות כשההתקפה נתקעת.

אחת השאלות הגדולות היא איך זה יראה בפלייאוף. בשלושת המשחקים מאז החזרה של וויד הקליעה של ניקולה מירוטיץ' נעלמה (ירד ל-26.3% מהשלוש) ורונדו שותף רק באחד, מה שהשפיע על שאר השחקנים מסביבו. יש סיכוי די גבוה שנראה את שיקגו מנסה לאזן בין שני הרכבים שונים – אחד שמבוסס על היכולת האישית של וויד ובאטלר (ליד ג'ריאן גרנט ואולי בובי פורטיס), והשני יותר מבוסס על רונדו, ולנטיין ומירוטיץ' ומציג את הכדורסל של רוב הרצף האחרון.

חוץ מזה, הם יודעים להתעלות מול הגדולות. מול עשרת הגדולות שיקגו עם רקורד מנצח של 13-14, כולל סוויפ עונתי על קליבלנד. מול תשעת הקבוצות שלאחר מכן (מקומות 11-20, לא כולל שיקגו) הם עם 16-12. חוסר המיקוד הזה וההפסדים המיותרים (12 כאלו לקבוצות השליש התחתון) עלו לשיקגו בדירוג הנמוך של המקום השמיני, אבל זה יכול להיות סימן מעודד – הם קבוצה טובה יותר ממה שמראה הרקורד שלהם כשהם רוצים. ובפלייאוף, עם כל החשיפה וההזדמנות ההיסטורית להדיח את המקום הראשון במזרח (משהו שקרה לג'ימי באטלר ואותה שיקגו בעבר מהצד הלא נכון של ההיסטוריה).

אותה סנסציה יכולה לקרות בזכות המצ'-אפ הטוב של שיקגו מול בוסטון. אחד ההבדלים הגדולים הוא בקו האחורי. רונדו/גרנט, וויד ובאטלר הם שחקני הגנה מעולים שיכולים להתמודד עם הארסנל ההתקפי של הסלטיקס, לחפות כשצריך ולהאט את איזייאה תומאס ומהלכי ה-handoff היעילים שלו. הוא הנשק ההתקפי הגדול ביותר של הסלטיקס ועצירתו תהיה משמעותית מאוד.

נוסף על כך, יש לשיקגו יתרון גדול מאוד בריבאונד – הם לוקחים 46.3 ריבאונדים במשחק (מקום שלישי בליגה), 4 יותר מבוסטון שנמצאת במקום ה-27. זה קורה גם בגלל שהסלטיקס מתמקדים יותר במשחק המעבר מאשר בקרב על הכדור החוזר, אבל זה יכול להיות בעל השפעה בסדרה כשהסלטיקס לא יודעים לנצל את ההזדמנויות שלהם לריבאונד ולוקחים 64.5% מהם, הנתון השני הכי נמוך בליגה. הדבר יכול לתת לשיקגו הזדמנות לנקודות הזדמנות שנייה קלות, במיוחד מול הורפורד וג'ונסון.

משהו שחשוב לשים לב אליו זה הספוט-אפ של בוסטון. לסלטיקס יש בחמישייה המון קלעים והם הולכים למהלכים כאלו ב-22.2% מהפעמים, מקום חמישי בליגה, וקולעים אותם די טוב. חמישה שומרים חכמים שמגיבים לכל מצב ומונעים את הזריקות האלה מבוסטון יקשו על הסלטיקס, ולשיקגו יש את זה. לכן על הנייר הם יריבה חזקה.

אבל זה רק על הנייר. יכול להיות שהלחץ של הפלייאוף יהיה יותר מדי ושיקגו תתמוטט לחלוטין, זה כבר קרה בפעם הקודמת שרונדו היה בפלייאוף (העונה ההיא בדאלאס). אם הויברג יצליח לגרום להם לתפקד כיחידה אחת, ונראה ב-11 המשחקים האחרונים של העונה שהוא מסוגל לכך, והשחקנים יתרכזו רק בדרך הטובה ביותר לנצח, יכול להיות פה מסע של יותר מסיבוב אחד. אני, אישית, חושב שהם יתנו סדרה טובה מהציפיות, אבל עדיין בוסטון טובה יותר ועם מאמן מנוסה יותר בכל הקשור לפלייאוף. לכן, גם בהתחשב בביתיות, להערכתי שיקגו תודח אחרי סדרה של 7 משחקים. אבל יש להם סיכוי לא רע להדהים את העולם כל הדרך לגמר המזרח.

רועי ויינברג

אחד מעורכי הופס. אוהב את מיאמי וגבוהים שמוסרים מעל 4 אסיסטים במשחק.
Subscribe
Notify of
26 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
עידן עופר
עידן עופר
14 באפריל 2017 15:16

אחלה של פריוויו רועי, תודה. לא רואה את הבולס מנצחים יותר מ-2 משחקים וגם זה בקושי. הספסל דליל והחוסר יכולת של הויברג לאמן את הקבוצה הזו מסבירים רק חלק מהבעיות של הבולס .

פינקי
פינקי
14 באפריל 2017 15:47

הם יתנו פייט לבוסטון, ואולי אפילו ינצחו משחק או שניים, אבל זאת פחות או יותר התקרה עבורם.
קשה לי להמר נגד קבוצה של ווייד בפלייאוף, אבל לדעתי זה יגמר בחמישה משחקים צמודים.

אהרון שדה
14 באפריל 2017 15:53

סדרה צמודה בה הכל יכול לקרות.
לדעתי שיקגו אכן טובה ממאזנה בפועל בעוד בוסטון חלשה ממאזנה ….הכל יכול להיות ולא דיברנו על רונדו מול הקבוצה אותה ריכז לאליפות ואיתה היה אול סטאר….

Mbk
Mbk
14 באפריל 2017 15:59

איך מיאמי פספסו פלייאוף בגלל הפסד ביתי לניקס
ההתערות של רונדו והחזרה שלו לבוסטון מרתקת גם באטלר ודיבורי הטרייד
וייד יודע ללחוץ על כפתור הסווייץ בפלייאוף
בכל זאת בוסטון ב 6
תודה על הפריויו

גלעד
14 באפריל 2017 16:10

מעולה
עונה הזויה וקשה להאמין שהצליחו בסוף בכל זאת להשתחל פנימה.
יש להם יתרון גדול על בוסטון בנקודה הכי חלשה שלהם שהיא הריבאונד. לדעתי אם לא היו מוותרים על גיבסון היה להם סיכוי גדול להפתיע אבל ככה.. בוסטון ב-5

עידן
עידן
14 באפריל 2017 16:32

יקשו מאד על בוסטון אבל יפסידו בסופו של דבר לדעתי ב 7 משחקים

מנחם לס
מנחם לס
14 באפריל 2017 16:49

שיקגו היא הקבוצה הקשה ביותר להבנה (או לניבוי). הכל יכול לקרות איתם!

אסף
אסף
14 באפריל 2017 18:09
Reply to  מנחם לס

מסכים לגמרי מנחם אי של חוסר יציבות מתמשך, לדעתי ימתחו היטב את הסלטיקס אבל יודחו ב-6 ואולי אפילו 7 משחקים.

Smiley
Smiley
14 באפריל 2017 17:09

ישנה פה דילמה – שיקגו עם רונדו ועם וויד פצוע די חזרה לחיים. עכשיו וויד חוזר עם כל ניסיון הפלייאוף שלו והקבלות בפלייאוף.
שאלה גדולה איך תראה הרוטציה ואיך וויד יופיע לאחר שכבר היה נדמה שהוא הולך לנוח עד סוף העונה (עד שפתאום קוות הפלייאוף צצו).
אם וויד בכושר הם יכולים לעשות הרבה צרות, אבל שוב שאלת הרוטציה (ורונדו) עולה פה איך הכל הסתדר

רועי ויינברג
רועי ויינברג
14 באפריל 2017 17:36
Reply to  Smiley

אני חושב שנראה שני הרכבים שונים, אחד עם גרנט ופורטיס שיותר משחק את הכדורסל בידודים והגנה והשני של רונדו ומירוטיץ'. בוסטון יודעת להגן מצויין על שלשות ולכן אני חושב שההרכב השני לא כל כך יצליח מולם, ורוב הקרדיט ילך, בצדק, להרכב של וויד ובאטלר.

הייט-אשברי
הייט-אשברי
14 באפריל 2017 17:17

מאוד ייתכן שאחרי שנים רבות שוב נראה הדחה של ראשונה בידי שמינית .
אני נותן סיכוי שווה לבוסטון ושיקאגו . בכל מקרה זה מריח כמו סדרה של שישה לפחות.

רועי ויינברג
רועי ויינברג
14 באפריל 2017 17:32

מה שיפה לראות זה את הגיוון בין התגובות, כשהרוב אומרות שזה חד-צדדי מאוד והאחרות שזה יכול להגיע ל-7 או upset. אכן אחת הקבוצות שהכי קשה לדעת מה איתן, אבל כמו שכתבתי במאמר, אני אופטימי.

איתי
איתי
14 באפריל 2017 18:33

ראשית טור כתוב מעולה מאוד מהנה לקריאה ולמדתי על מה שעבר על שיקאגו העונה לא מעט. על הנייר נראה שיש לשיקאגו צ'אנס מול בוסטון אבל צריכים שהכל יהיה מושלם בשביל זה. מכיוון שאני לא רואה אותם ממשיכים מעבר לסיבוב אחד – אז עדיף כבר שבוסטון תעבור… תודה!

גיא א
גיא א
14 באפריל 2017 20:17

טור מצוין!
אני חייב להגיד שאולי בעבר וויד היה מצוין בהגנה, אבל העונה הפסקתי כבר לספור כמה פעמים ראיתי אותו מדדה להגנה או מגן בעצלתיים ומאפשר ליריבה סל קל. מצד שני, וויד מביא איתו נסיון אדיר והכי חשוב – את הגישה הווינרית שלא מפחדת משום קבוצה (התרומה הכי גדולה שלו לבולס השנה)

ממש לא רציתי לקבל את בוסטון והעדפתי את קליבלנד. הבולס התקשו מול הסלטיקס (גם כשניצחו). מה שכן, אני מאמין שאם הבולס יפתיעו וידיחו את בוסטון הם יהפכו לסוס השחור של הפלייאוף ויגיעו לגמר המזרח ואולי אפילו ינצחו אותו.

גיא א
גיא א
14 באפריל 2017 21:49

הלוואי!

הברון מקריית אקרון
הברון מקריית אקרון
14 באפריל 2017 21:23
Reply to  גיא א

סחטיין רועי! גם אני מסכים עם גיא שאם הם מצליחים להפתיע את בוסטון, הם הולכים עד הגמר מזרח.. וזה גם מה שהייתי מת שיקרה את האמת! גיא תהנה במשחקים אתה הולך כן??

גיא א
גיא א
14 באפריל 2017 21:47

אני לא מצליח לקבל אקרידציות. אפילו מול ברוקלין לא קיבלתי.

גיא א
גיא א
14 באפריל 2017 21:49
פומה
פומה
14 באפריל 2017 21:36

עולם ?

עגל
עגל
14 באפריל 2017 22:04

קבוצה היפוכונדרית ולא צפויה. אי אפשר לנבא מה יהיה אבל רעש גדול בפלייאוף הם לא יעשו, וחבל

nir
nir
15 באפריל 2017 0:21

הייתרון של הבולס בריבאונד צנח אחריי הטרייד של טאג' גיבסון ומקבאקטס תמורת כלום בעצם.

לבולס תהיה 2 אפשרויות לעצור את תומס:
לשים עליו את באטלר (ולהסתכן שהנזק יגיע מכיוון אחר)
לשחק עליו בהתקפה, לעייף אותו מול שחקנים גדולים יותר, להדביק לו עבירות מהירות ולהוציא אותו מהמשחק.

לאורך כל העונה הבולס היו ה"רובין הוד" של הליגה. מנצחים את הגדולות ומפסידום לקטנות.
אני מקווה שהן ימשיכו במסורת הזו גם לתוך הפלייאוף.

עומר
עומר
15 באפריל 2017 2:40

הלוואי שהנבואה שלך תתרשם. כמי שראה הרבה משחקים של שיקאגו קשה לי להאמין. אבל הם מגעים במומנטום טוב ובוסטון לא בדיוק מדורגת 1 מפחידה. אס נקווה לטוב

עומר
עומר
15 באפריל 2017 2:40
Reply to  עומר

אז

גיא הרשע
גיא הרשע
15 באפריל 2017 4:20

תודה, רועי.

לדעתי, שיקגו קבלו את המאצ' אפ הכי גרוע עבורם –

הרכז שלהם הוא חד ממדי, כזה שלא יצליח לנצל את תומאס בהגנה.
באטלר? הוא יפגוש את אחת מהגנות הפרימטר הטובות בליגה. יש לסלטיקס כמות מכובדת של אפשרויות להציק לו מבלי שהתקפת הסלטיקס תיפגע.
והריבאונד?
לפני האול סטאר, לבולס היו מקום 2 בליגה בריבאונד התקפה.
אחרי האול סטאר?
הם ירדו למקום ה-18 בליגה!
כך שאת היתרון היחסי שלהם מול הסלטיקס, הבולס שלחו לת'אנדר (גיבסון).